kvnw nieuw met datum2

Persbericht: KVNW lanceert WIJNINFO.NL

Amsterdam, 8 januari 2024 - Vandaag werd tijdens de Wine Professional - de vakbeurs voor horeca- en wijnprofessionals - door Peter van Houtert, voorzitter van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) een nieuwe website over wijn gepresenteerd: WIJNINFO.NL.

In de media is wijn een geliefd onderwerp. Alle aandacht voor wijn roept veel vragen op bij consumenten en ook bij professionals. WIJNINFO.NL geeft antwoorden op die vragen, op verschillende kennisniveaus.

WIJNINFO.NL bevat objectieve informatie over wijn en alles wat daarmee te maken heeft. De onderwerpen variëren van uitleg over wijn maken, via Europese wijnwetgeving naar wijn in relatie tot duurzaamheid en gezondheid. Wijnartikelen vanuit de landelijke pers zijn ook op WIJNINFO.NL te vinden.

De website is een initiatief van de KVNW. Voorzitter Peter van Houtert: ‘Wijn is onverminderd populair in Nederland, maar voor veel mensen is het lastig de juiste, objectieve informatie te vinden. We krijgen dagelijks vragen van consumenten en professionals over de meest uiteenlopende aspecten van wijn. We hopen met deze website antwoord te geven en te voorzien in een behoefte. Over wijn valt zo veel te vertellen dat we nooit volledig kunnen zijn, maar deze website biedt wel een overzichtelijk geheel aan informatie voor de geïnteresseerde consument en professional die net iets meer wil weten. Deskundigen gaan op de website in op actuele zaken als keurmerken, duurzaamheid en matiging van de alcoholconsumptie.’

Over KVNW

De KVNW is de enige brancheorganisatie voor wijnimporteurs in Nederland. De leden van de KVNW zijn verantwoordelijk voor ruim 75% van de wijn die in Nederland op de markt wordt gebracht.

Einde persbericht

Voor meer informatie:

Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW)
Hans Burghoorn
Directeur KVNW